Frank Gehry Biomuseo de Panama i Amador Causeway do Panama

Rezervisao sam samo osnovnu sobnu opciju, ali kao platinum član Radisson Rewards-a, ponudio sam nadogradnju u poslovnu prostoriju sa pogledom na kanal, uz svakodnevni besplatan doručak.

Hotel Radisson Panama kanal

Budim se za svoj prvi dan u Panami u mojoj sobi hotela Panasonic hotela Radisson, brzo sam otišao da otvorim rolet da bih se divio pogledu, jer sam stigao samo za sumrak dan ranije. I, vau, kakav je pogled na kanal Panama na pacifičkom okeanu!

Sa malim brodovima prikačili su pristanište pored hotela, a povremeni ogromni brodovi koji su prelazili kanal Panama, trebalo sam malo vremena da se divim ovom veličanstvenom pogledu, pod prekrivenim oblačnim nebom - moji prijatelji u Kolumbiji bi se šali oko toga, rekavši da je vreme U Panami je uvek užasno.

Jeftini letovi Panama
Panama: Pronađite lokalne aktivnosti

Počevši od dana kada sam koristio teretanu hotela Radisson Panama Canal, sa dobrim satnim treningom, imala sam sljedeći doručak, uspevši da stigne tačno pre kraja, da bi napravio grč, pa samim tim preskočio ručak .

Potom sam otišao za odličnim osvežavajućim plivom u bazenu, odmah pored okeana, sa malim pogledom između drveća na ogromnoj zgradi, mostu Amerike. Pa, vreme da nešto učinim danas, vraticu se kasnije.

Hotel nudi besplatan prevoz do tržnog centra Albrook, koji je udaljen oko 5km. Nakon mog doručka, blizu 10:30, raspitam se o vremenu: 10:00, 12:30 i 14:30.

Radisson Hotel Panama Canal

Pa, dobro, onda ću uzeti jednu u 12:30! Ovo omogućava pripremu kafe u sobi, koja je opremljena filter mašinom za kafu, lepu promjenu od uobičajene hotelske instantne ili kapsule kafe i piti dok uživate u savršenom pogledu na ulaz Paname kanala.

Spremanjem na vreme, idem na recepciju i pitam se za šatl.

• Gospodine, šatl je tek nakon rezervacije.
  • Pa ... nisam znao))) Dobro, onda šta mogu da uradim?
  • Postoji Biomuseo Panama na nekoliko minuta hoda, a onda možete uzeti taksi za kupovinu na vještačkom ostrvu, otoku Flamenco, gdje je trgovina bez carine.
  • Zvuči dobro, hvala! Mogu li ići tamo?
  • Gospodine, možete ... ali to je kao 13 kilometara, uradite kako želite.
  • Pa, zvuči savršeno, čini se da je divan dan!

Most Amerike

Budući da je most u Americi takođe vrlo blizu hotela, pitam gde da dobijem najbolji pogled na njega, oko hotela. Preporučuje mi da idem na moru, odmah pored hotela.

To će biti moja prva stanica.

Idem na taj pomol i uživam u veličanstvenom pogledu za neko vrijeme.

Ovaj most je neverovatan. Ima jedan deo na severnoameričkom kontinentu, a drugi na južnoameričkom kontinentu.

Stojeći na pristaništu, gledajući Panamski kanal sa jedne strane, i pacifički okean s druge strane, shvatam jednu stvar: bukvalno stojim na tačnoj granici dva kontinenta!

Pogled je neverovatan, a najsmešniji deo je to što je Pacifikski okean savršeno jasan i sunčan, s druge strane, na gradskoj strani Panamske mosta, pokriven je velikim crnim oblacima. Pa, dobro za mene, idem ka pacifičkom suncu za sledeću stanicu.

Biomuseo de Panama

Uzimajući pravac Biomusea, čiji je vrh zgrade vidljiv iznad drveća i hodajući duž Panama u Zalivu, počeo sam postavljati jedno pitanje. Izgledalo je kao blizu 30 ° C napolju, pod suncem, nisam stavljao kremu za sunčanje, a nosim pantalone - očekivao sam da je vreme loše, a ne tako savršeno.

Pa, već kilometar od hotela, nije vredno toga, sigurno ću se naviknuti na to.

Pri dolasku u Biomuseo, počinje sa zanimljivim iznenađenjem. Okružena je vanjskom botaničkom baštom, koja je, između ostalog, smeštena i smokva viška 25 metara i široka 45 metara. Ovo čudo prirode zadržava me zabavu na neko vreme, a baštu je okružena zanimljivim objašnjenjima i činjenicama.

U redu, postaje veoma toplo, i toplim, pa hajde da uzmemo bocu hladne vode i uđemo u muzej za klimatizaciju.

Za ulazak od 18 USD u SAD (inače, američki dolar je zvanična valuta Paname - imaju i svoju valutu, panamski balboa, indeksiran u US $), a 2,5 USD za bocu vode, dobijem audio vodič, koji sam stavio na engleski, imajući i izbor sa španskim i francuskim jezikom, a ja uđem u muzej.

Od vhoda do izlaza muzeja, veoma korisni vodiči će mi dati detaljnija objašnjenja, koje uvek koristim na španskom, pokušavajući da poboljšam svoje vještine.

Grad Biomuseo Panama

Poseta muzeja traje oko 2 sata, zavisno od toga koliko brzo i koliko čitate i igrate sa instalacijama, uključujući neverovatan film od 10 minuta prikazan na 3 zidovima, plafonu i podu.

Tokom filma sedim sa grupom školskog putovanja sa 8 godina starog lokalnog, koji me stalno gledaju, verovatno zbog moje plave kose, koja nije uobičajena u Panami.

U svakom slučaju, posjetu cijele muzeje je zanimljiva, sa puno informacija o formiranju Paname, koja je rezultat spajanja Amerike, ali i biodiverziteta, istorije Paname i kanala, kao i globalne uloge Paname u svetsko vreme i istoriju.

Ne samo da saznam da Canal de Panama zapravo podsjeća na to kakav je bio slučaj prije nekih milijuna godina, prirodna granica vode između Amerike, ali i da je stvaranje Panamskog zemljišta zapravo dozvolilo da se godišnja sezona pojavljuje, pojavljuje se potok Gulf, kao i najverovatnije ljudski život, jer su nova godišnja doba omogućavala različiti način života u Africi i širom svijeta.

Posjeta u zatvorenom završava se na lijepoj fauni sobi, sa velikim objašnjenjima za mnoge vrste pronađene u Panami.

Sledeći korak je spoljno čitanje, o istoriji Paname populacije, od indijanskih indijanaca do kolonizacije, i nekoliko interesantnih činjenica Panama kanala i njen uticaj na lokalnu ekonomiju.

Veoma interesantan i detaljan, plus još jednom sa dodatnim objašnjenjem iz prijateljskog vodiča, završava se kao osećaj zanimljive posete, a novac dobro potrošen.

Kasnije ću naučiti da je Biomuseo dizajnirao Frank Gehry, koji izgleda kao poznati američki kanadski arhitekt. Pa, ne znam mnogo o tome, ali muzej je prelepa zgrada.

Frank Gehry biografija

Amador Causeway

Vreme je da započnete veliki deo dana, dođete do tog ostrva i dođete do prodavnice bez carine.

Izlazak iz muzeja, odmah prestanem. Pogled na grad Panama je zapanjujuće !!!

Slabo ih vidim, vidim da ogromni oblaci prolijevaju kišu nad gradom, dok sam jako prijatno sunce.

Ja pišem nekoliko kontakata koje imam u gradu i pošaljem im sliku, pitajući kako se osećaju pod kišom =)

Nastavak sa mojom šetnjom na Causeway Amador, pogled je prekrasan, okružen pacifičkim okeanom i prekrasnim nebom, ali i Panorama Causeway, koja je stvorena kamenom iskopanim za gradnju Panama kanala, kao i ostrvo, je vrlo lepa . Sa novim putevima, pješačkim stazama i biciklističkim stazama sa obe strane, to je odličan posao i savršen za turiste.

Posle nekoliko kilometara na Causeway de Amador, primetio sam biciklista koji je zaustavio da uzme nekoliko samopouzdanja.

Iznajmljivanje bicikala Amador Causeway

Pošto je sam, i ja, molim ga da slika sa mnom, što radi sa zadovoljstvom.

Ariel, to je njegovo ime, takođe je veoma prijateljski i kaže mi da mu je parkiran auto na ostrvu kome idem i da mogu da ručam. Kao i moj slučaj, on se lepo odlučuje da mi se pridruži do tada, što je verovatno i dalje oko 3 ili 4 kilometra dalje.

Imamo lepu diskusiju na putu, i nastavimo da gledamo u neverovatan pogled na ostrva uz more i Panamski zaliv.

Ostrva na obali sastoje se od tri ostrva:

• Ostrvo Naos, koje je domaćin Smithsonian Panama Amador, morskog izložbenog centra Punta Culebra,
  • Otok Perico, s kartingom i Amador Ocean View Hotel & Suites,
  • Flamenco otok (ili otok Flamingo), s besplatnim i odličnim restoranima Amador.
Punta Culebra Smithsonian istraživački institut
Panama karting
Amador Ocean View rezervacija
Amphora duty free plaza Panama

Duty free Causeway Panama

Došao je na slobodu na ostrvu Flamenko, objašnjava mi da ne može ući u carinu. Stvarno? Čekam ga dok mu baci kola u njegov auto.

Uđemo u Amador bez carine Panama, a čuvar nas zaustavlja. Imamo li identifikaciju? Pa, ne znam, imam samo kopiju, ne uzimam svoj pasoš i ostavim je u hotelskom sefu. Ključ hotelske sobe je dovoljan, pa pokazujem i on mi omogućava da uđem. Ariel pita da li može ući - čuvari potvrđuju da ne može, samo za turiste. Međutim, kako on i sa mnom, on može ući, što mu čini prvi put da može ući u ovo mjesto.

Čini se da su uvezene stvari naročito jeftinije. Oko 6 dolara za telefonski kabl - kupio sam jedan za 2,5 dolara u Francuskoj mesec dana ranije - ili 20 dolara za repliku GoPro opreme, sve izgleda prilično prekomjerno.

Pa, ja stvarno želim bocu ruma, a mi se iskočim iz sunčeve blokade. Boca domaćeg ruma prodaje se za 18 dolara, što je jeftinije od maloprodajne cijene od 22 dolara. Cijena sunčane bočice se takođe čini pravednim, a ja uzimam 50+ da budem siguran da neću biti sunčana.

Izlazak iz bescarinskih besplatnih, nalazimo Panama velika slova znak, savršen za sliku sa Panama skyline u pozadini.

Causeway Panama restorani

Vreme se približava do 16h, a mi smo gladni! Ariel me odveze u jedan od restorana, Cayucos, koji je već pokušao. Awesome =)

KYUCO bar i restoran telefon i adresa

Restoran je naravno na strani okeana, jer smo na malom veštačkom ostrvu. Imamo pogled na panamsku gradsku liniju i naručimo nekoliko pića. Svetlo pivo za njega, i lokalni rum sa koksom za mene.

Za hranu uzimamo riblji file sa patakonom, a ražnja za meso sa nekom vrstom lokalnog krompira, koji nije krompir, ima drugo ime koje sam sada zaboravio, ali vrlo je sličan i izgledam kao krompir)))

Patacon na Wikipedia

U svakom slučaju, vrlo je ukusno, a dijelimo jela.

To je prvi put da probam ovu ribu, zvanu corvina, koja postoji samo uz pacifičku obalu u Južnoj i Centralnoj Americi. Dobro je i pokušavam da nađem ime na francuskom, ali Wikipedia nema čak ni francusku stranicu o ovoj ribi ... ali ima na poljskom i švedskom? Anyway =)

Corvina na Vikirječnici

Posle šetnje i obroka, počinjem da se osećam umorno. Ariel nudi da se druži još malo, uzimajući svoj auto da ode u grad Panama Casco Viejo, starog grada.

Casco Viejo Panama city

Da biste stigli do starog grada, najbolji način je kroz Cinta Costera, koja bukvalno znači obalska traka, a gradski autoput u okeanu doslovno ide širom starog grada. Pogled sigurno je lep, ali zašto ne napraviti tunel ili most?

U svakom slučaju, Ariel nalazi parking mesto pored francuske ambasade, koja se idealno nalazi na tzv. Francuskom trgu, na vrhu starog grada u okeanu.

Šetajući po utvrđenjima, pogled je neverovatan. Nekoliko prodavaca ulica pokušava da uhvati turiste.

Najčešće prodaju Paname šešire i kožnu robu. Ništa zapravo ne uvaža moju pažnju, ali ja nisam takva osoba koja kupuje stvari koje mi ne trebaju, pogotovo što živim sa mojim prtljagom i prostorom je ograničeno.

Počeo sam da razmišljam o tome kako da postanem Panamski šešir - bilo bi više nego korisno tog dana, pod jakim suncem.

Idemo da vidimo trg Bolivara, sa svojim spomenikom Simonu Bolivaru, koji je oslobodio većinu Južne Amerike iz španskog carstva.

Stari grad je zaista lep, francuske arhitektonske inspiracije, sa svojim balkonima i malim ulicama. Osećam se kao Provence verovatno, mada sam Francuz i nikad nisam bio tamo. Ono što je sigurno jeste da je zadovoljstvo da lutate na ovim ulicama.

Casco Viejo Panama
Hoteli u mjestu Casco Viejo Panama

Pored trga, stižemo pored vojne barikade, iz koje možemo videti predsedničku kancelariju Paname. Desno u 18 sati, takođe je vreme za neku proceduru vojne zastave, koju možemo diviti odavno.

Pa, mi smo umorni, zar ne? Vreme je za piće!

Vraćamo se u auto i pronađemo šta mora biti jedan od najboljih restorana u Casco Viejo Panama, Finca Del Mar, odmah pored Ambasade Francuske.

Najbolji restorani u Casco Viejo Panama Finca Del Mar

Restoran ima odličan prostor za sjedenje s lijepom dekoracijom i lijepim drvećem - oni izgledaju dosadno svom prijatelju, ali meni, sa svojim lianama i ugrađenim debljinama, i dalje izgledaju zanimljivo.

Počnimo sa mojito, pošto kolumbijska konobarica kaže da je to srećan sat, 3 mojitos po ceni od dve. Ali samo su 2? Nema problema, Ariel će imati samo jedan koji mora voziti, a ja ću imati dva. U redu, savršeno!

Pored nas, čujemo i neke francuske, koje moraju biti zaposleni iz ambasade u susedstvu.

Posle neke diskusije, Ariel govori više o njemu. Pored toga što je bio nastavnik za IT, posao od koga je dobio slobodan dan u čast godišnjice školovanja (rekao sam mu da se to u Evropi ne bi desilo), on je takođe objavljen pisac.

Vrlo zanimljivo! Piše SF, naučnu fantastiku, koja je jedan od mojih omiljenih žanrova.

Čak ima i fan klub, ja sam impresioniran. Ostaje ponizan, rekavši da je lokalni autor, ali to zvuči izuzetno interesantno. Kažem mu da moram da pronađem njegovu knjigu, ako je moguće na engleskom, što ću učiniti, ako je moguće, pročitati na plaži u narednim danima!

Ukratko, Amador Causeway Panama

The Amador Causeway Panama is a great place to visit, either by walking or going by bicycle, which can be rented at the beginning of the Causeway Panama road. That road starts at a short walking distance from the Radisson hotel Panamski kanal which is also one of the best hotel in town, for a simple reason: the Radisson hotel Panamski kanal has a great view on the Panama canal, and is a great hotel.

At the end of the Causeway Panama you will find the Smithsonian Panama Amador tropical research institute, also called the Punta Culebra Nature Center, and that can be visited by tourists. The best way to visit any of these places, should it be Causeway Panama or the Smithsonian Panama Amador is to either stay at some of the  Casco Viejo hoteli   or, to be even closer and at a relative walking distance from them, to stay at the Radisson Amador Panama.

Smithsonian Panama Amador
prolaz Panama
Casco Viejo hoteli
Radisson hotel Panamski kanal
Radisson Amador Panama

Često Postavljana Pitanja

Koja jedinstvena iskustva rade Frank Gehry Biomuseo i Amador Cityway-a, i kako doprinose Panaminom kulturnom krajoliku?
Frank Gehry Bioumseo nudi jedinstveno arhitektonsko iskustvo i uvid u Panamovu biološku raznolikost. Amador Cityway pruža scenske poglede i slobodno vrijeme. Zajedno, oni značajno doprinose Panaminom kulturnom i turističkom krajoliku, miješajući modernu arhitekturu s prirodnom ljepotom.

O autoru - Michel Pinson
Michel Pinson je turistički entuzijast i tvorac sadržaja. Spajanje strasti prema obrazovanju i istraživanju, on je isključio za dijeljenje znanja i nadahnjujući druge kroz zarobljeni obrazovni sadržaj. Dovodeći svijet bliže osnaživanjem pojedinca sa globalnom stručnošću i osjećajem lutanja.