Besplatna turneja u Njujorku

Nakon posjete Central Parku, došlo je vrijeme da se vidi više od Manhattana. Vrativši se u moj hostel pored stanice Penn nakon završetka besplatne šetnje u Central Parku, rezervisao sam posjetu Manhattana u središtu grada, počevši samo pola sata nakon moje stvarne rezervacije.

Besplatna pješačka tura na Midtown Manhattanu

Nakon posjete Central Parku, došlo je vrijeme da se vidi više od Manhattana.

Otišao sam u područje koje je bilo pored parka Bryant, točno tamo gdje sam ranije tog dana imao poslovni sastanak o svojim online tečajevima SAP-a, a ja sam prvi stigao.

Besplatno obilazak pješice New York City
Jeftini letovi i hoteli New York City

Njujorški štand za hot dog

New York: Pronađite lokalne aktivnosti

To je bio isti vodič kao i za Central Park turneju ranije, Garrett, i iskoristio sam priliku da budem rano da bih hodao okolo i pronašao sebe kao svog prvog hot-doga u New Yorku. To verovatno ne znači mnogo za bilo koga ko dolazi iz SAD ili iz New Yorka, ali za nas, Evropljane, to je deo ideje koju imamo o američkoj kulturi.

Taj hot dog je bio u redu, ali sigurno daleko od domaćih hot dogova koje sam imao ranije. Ulica New York hot dog cena je oko 3 dolara.

Međutim, za hot dog za hranu na ulici, bilo je prilično dobro. Naručila sam i kafu, kako da se zagrejem, tako i da budem budna tokom popodneva, dok hodamo hladno, sa temperaturama blizu tačke smrzavanja, celo jutro.

Američki hot dog stilovi - vrste hot dogova - Delish.com

Turneja Bryant parka u New Yorku

Turneja je započela govoreći o parku Bryant, koji je privatni park usred Menhetna, veliko iznenađenje za većinu grupe, koja je uglavnom dolazila iz Evrope.

Javni otvoreni privatno finansirani park usred grada, kako je to uopšte moguće? Pa, iznenadilo nas je.

Nakon ovih objašnjenja, nastavili smo obilazak prema velikom centralnom željezničkom kolodvoru, ali prije nego što smo stigli, zaustavili smo se da pogledamo buduću najvišu zgradu u New Yorku, na Manhattanu i uopće u SAD.

Bryant Park - Home

Chrysler zgrada iznad centralnog centra

Onda idemo prema centralnoj železnici, najpoznatijoj centralnoj železničkoj stanici u New Yorku, gledamo gore da vidimo Chrysler zgradu, a naš vodič nam omogućava da razmislimo o tome: najstarije prevozno sredstvo, voz, je niža i najstarija zgrada, centralna, dok je zgrada posvećena automobilima, zgrada Chrysler, daleko viša, veća, nova i bolja od one za vozove.

Zatim ulazimo u centralnu centralnu zgradu i stojimo u prvoj sobi da bismo cenili spise svuda, zajedno sa zgradom.

Rečeno nam je da je to bilo blizu uništenja sredinom 20. veka, jer su ljudi nekada mislili da je zgrada strašna, a vozovi su prošlost. Plus, prije nekoliko decenija, nije izgledala tako lijepo kao sada, bila je smeđa od dima cigareta i prljava.

Međutim, nakon posljednjih renoviranja, zgrada nam se čini lijepom.

Nastavljamo našu turneju i ulazimo u prvu glavnu dvoranu, u kojoj možemo vidjeti mnoge lustere koji vise sa stropa.

Posetite zgradu Chrysler | NYC Free Tours

Velika centralna posjeta

Naš vodič nas zaustavlja i gleda, ima vremena da razume ili pokuša da shvati šta bi ljudi koji dolaze sa drugih mesta u SAD mogli da imaju na umu kada su stigli u SAD, a posebno kroz centralni centar Njujorka.

Najvjerovatnije čak ne bi imali ni struju kod kuće, i došli bi u New York, gledajući ove lustere sa stotinama žarulja, i misle da su na drugom mjestu, od svega što su ikada vidjeli.

Naš vodič nas ostavlja s tom mišlju, a mi nastavljamo hodati u velikom centru.

Glavna prostorija je u stvarnosti još veća nego što izgleda u filmovima.

Potrebno je neko vreme da cenimo umetnička dela koja su vidljiva svuda, od arhitekture do plafona, i odlučimo da napravimo pauzu za toalet.

Neki od nas koriste priliku za odmor u toaletima da bi dobili vrlo američku poslasticu, krofnu, u obližnjoj prodavnici.

Grand Central Terminal - biti transportovan

American donut

Dobijem svoju prvu američku krofnu i odaberem čokoladnu. Daleko je ukusniji od bilo koje krafne koju sam prije imao, ali ne posebno zbog sastojaka, a više zbog ludačke količine šećera u kojoj se nalazi.

Donut Plant

Zatim izađemo iz centralne železničke stanice sa druge strane i završimo pored katedrale Svetog Patrika, ispred koje će se održati parada Svetog Patrika samo za dva dana.

Posle ovih putovanja koje su trajale ceo dan, i ostavile me prilično gladnim, šetajući skoro 11 kilometara, uglavnom na hladnoću, odlučio sam da pokušam da pronađem najjeftinije mesto da pojedem nešto i veoma američko, pizzu, na putu nazad u moj hostel.

Njujorški komad pizze

Konačno ga nađem, mjesto koje prodaje ogroman komad pizze za dolar, koji je još uvijek daleko jeftiniji od većine mjesta koja prodaju komad pizze za oko 5 dolara.

Počinjem sa standardnim komadom pizze, i nadopunjavam ga besplatnim prahom od češnjaka i začinjenim sosom.

Tako je dobro da odlučim da nastavim sa kriškom pizze od feferona, za 3 dolara.

Opet je apsolutno neverovatno, i još jednom se pitam zašto imamo tu ideju u Evropi da je hrana strašna u Americi. Pa, to je nezdrava hrana, i treba jede proporcionalno, ali ima odličan ukus.

Spava u Chelsea kabinama u New Yorku

Nakon toga, vraćam se u svoj hostel i odlazim na spavanje rano, jer se sutradan očekujem u New Yorku u Google uredima za cijeli dan umrežavanja s drugim online izdavačima, u njihovim uredima.

Sledeći dan počinje obilaskom kupatila i tuševa u kabinama Chelsea, koji su daleko od onoga na šta sam navikla, živim u hotelima sa 4 ili 5 zvjezdica 5 godina, ali je zapravo dovoljno dobar, pogotovo u pogledu cijene plaćene za boravak u centru grada, bez ikakvog vremena i novca izgubljenog sa bilo kakvim prevozom, i, najboljeg novca, što je pravi motiv za izlazak iz hotela, umesto da imate lijeni dan u hotelskim objektima.

Chelsea Cabins Hotel, New York od 78 $ na zvaničnom sajtu
Rezervirajte najjeftinije sobe na Manhattanu

Često Postavljana Pitanja

Koji su aspekti povijesti i arhitekture istaknuti na besplatnoj turneji NYC-ovog Grand Central terminala?
Besplatna obilazak Grand Central-a fokusirana je na njen arhitektonski prehranjivanje, povijesni značaj i skrivene detalje poput šaptarine galerije i nebeskih plafona. Nudi uvid u ulogu terminala u NYC-ovom razvoju.

O autoru - Michel Pinson
Michel Pinson je turistički entuzijast i tvorac sadržaja. Spajanje strasti prema obrazovanju i istraživanju, on je isključio za dijeljenje znanja i nadahnjujući druge kroz zarobljeni obrazovni sadržaj. Dovodeći svijet bliže osnaživanjem pojedinca sa globalnom stručnošću i osjećajem lutanja.