Lawatan sehari di lembah taman api di Nevada

Untuk hari penuh terakhir saya di Vegas, kami akan menaiki kereta dan pergi ke Lembah Api, sebuah taman negara di padang pasir Nevada, yang mesti dikunjungi dengan kad, kerana ia sangat besar sehingga memerlukan beberapa hari untuk berjalan-jalan, dan tetap tidak mungkin dalam keadaan panas.

Lawatan lembah api api dari Vegas

Taman Negeri Lembah Api | Taman Negeri

Sejauh mana lembah api dari Las Vegas

Bermula dari Selatan Vegas, kami mengambil masa kira-kira 2 jam untuk sampai ke pintu masuk lembah taman api negara.

Bermula dengan perjalanan panjang di landasan pacu, di mana kami akan menyusuri trek hujan, kami dengan cepat meninggalkan Las Vegas dan mengelakkan sebahagian besar kesesakan lalu lintas.

Las Vegas: Dapatkan aktiviti tempatan

Selepas meninggalkan lebuh raya, dan berakhir di beberapa jalan yang bergelora, kami sebenarnya sedang dalam perjalanan, kerana jalan itu mempunyai beberapa titik besar yang tidak selalu mudah dijangka.

Walau bagaimanapun, pemanduan agak mudah dan jalan raya berada dalam keadaan baik.

Memasuki lembah taman negara kebakaran

Sebaik sahaja kita lulus tanda selamat datang, landskap mula berubah banyak, untuk menawarkan lebih banyak warna di taman daripada yang kita lihat sebelum tiba di sana.

Tol di pintu masuk meminta bayaran $ 10 untuk kereta masuk ke taman, yang agak murah memandangkan betapa besarnya taman itu, sangat mudah untuk menghabiskan sehari atau lebih di sana.

Sarang lebah di lembah api

Kami membuat perhentian pertama kami di bahagian sarang lebah taman itu.

Ia sebenarnya dinamakan suka kerana beberapa batu, yang cukup besar, kelihatan seperti sarang lebah.

Batu-batu besar, dan saya tertanya-tanya jika kita boleh berjalan di mana-mana sahaja yang kita suka, tanya mana jawapan itu ya.

Kami meluangkan sedikit masa di sana, mengambil kesempatan untuk memanjat beberapa batu, pergi ke bawah yang lain, mengagumi pemandangan di sekeliling, dan mengambil lebih banyak gambar.

Keseluruhan tempatnya sangat indah, sukar untuk memahami bagaimana emas atau batu-batu merah ada di atas tanah yang berwarna kecoklatan, dengan banyak herba padang pasir hijau dan kaktus, dikelilingi oleh batu kelabu yang lebih kecil.

Setelah menghabiskan beberapa waktu di sana, kami mengambil kereta untuk melawat perhentian seterusnya kami di taman, lebih jauh di jalan, yang mana kami perlu naik gunung.

Meneroka lembah api

Untuk perhentian kami yang berikutnya, kami akan berjalan sedikit, kerana batu-batu yang menarik tidak dapat dilihat dari jalan raya.

Selepas meninggalkan kereta dan permulaan berjalan kaki, kita melihat batu besar yang kelihatan seperti gajah.

Kami tertanya-tanya apakah itu sebenarnya batu gajah, yang telah kami dengar, dan direncanakan untuk melihat, tetapi sepatutnya berada di tempat lain.

Ia kelihatan bahawa ia bukan batu gajah. Nah, ia kelihatan seperti satu lagi.

Kami terus berjalan, dan kini melangkah di dasar berpasir.

Seperti di mana-mana di taman, seluruh persekitarannya cantik, dan layak untuk muncul dalam gambar yang indah.

Kebanyakan perkara-perkara menarik untuk dilihat dalam yang sebenarnya memerlukan untuk mengambil perjalanan selama satu jam, yang mana kita tidak mempunyai masa yang cukup, seperti yang kita harapkan untuk pergi ke beberapa acara kemudian malam itu.

Kami melompat balik ke dalam kereta, dan meneruskan perjalanan kami ke arah gelombang api.

Batu gelombang api di padang pasir

Selepas jalan yang agak lama, kami tiba di perhentian untuk melihat gelombang kebakaran, yang mana sekali lagi perlu melangkah keluar dari kereta dan berjalan sebentar.

Di sebelah tempat letak kereta, ada batu besar, atau mungkin sebuah gunung, di mana kita harus pergi untuk dapat melihat gelombang api.

Sekali di sana, kita dapat melihat mereka di latar belakang, dan mereka mengingatkan saya tentang apa yang saya lihat di gunung pelangi di Peru.

Dalam perjalanan pulang, saya mula melihat lebih sedikit di alam semula jadi di atas tanah, dan kurang di batu-batu di sekitar dan gunung-gunung di belakang.

Dan saya perhatikan bahawa sebenarnya terdapat banyak kaktus di mana-mana, yang saya belum pernah lihat sebelumnya.

Kami kembali bersebelahan dengan tempat letak kereta, dan mengagumi pemandangan sekitar, kerana kami berdiri di atas tanah yang lebih tinggi dengan pemandangan yang luar biasa.

Masa untuk kembali ke dalam kereta, ke arah beberapa kayu berkrim. Dalam perjalanan, kita akan lulus bersebelahan dengan tujuh saudara perempuan, sekumpulan 7 batu besar.

Log masuk di taman

Berhenti untuk melihat log petrified, kita perlu memanjat bukit kecil untuk dapat melihat log besar yang bertembung, dengan beberapa penjelasan di sekeliling.

Pokok yang kita dapat lihat sebenarnya berasal dari hutan yang wujud 150 juta tahun yang lalu, dan berubah menjadi batu.

Sifat ibu yang luar biasa.

Ia adalah sedikit yang mungkin untuk menyentuh log dengan melepaskan lengan di bawah memanggang, tetapi bagaimanapun ia tidak begitu menarik. Menyentuh log terasa menyentuh batu.

Kami kemudian pergi ke perhentian terakhir di taman untuk hari itu, batu gajah.

Batu gajah berhampiran taman keluar

Batu gajah adalah betul-betul di sebelah taman keluar menuju Lake Mead, dan kami berhenti di sana untuk melihat batu itu.

Nah, terdapat batu besar di sebelah tempat itu, dan beberapa tanda mungkin bermakna bahawa ini adalah batu gajah ... tetapi ia tidak kelihatan seperti gajah sama sekali.

Kami berjalan sedikit lebih jauh, memikirkan bahawa terdapat batu lain yang sebenarnya adalah batu gajah, tetapi tidak dapat menemukan bukti itu.

Satu lagi kumpulan orang yang tertanya-tanya sama, adakah batu besar itu adalah batu gajah?

Kita tidak akan pernah tahu, tetapi mengambil kereta itu dan pulang ke bandar melalui jalan Timur melalui Lake Mead - kami tiba di taman dari Barat.

Malam salsa di Vegas

Dalam perjalanan pulang, kami dapat melihat sekilas di Lake Mead, dan juga di tasik Vegas, semakin dekat dengan kota, tetapi tidak ada waktu untuk berhenti atau mengunjungi mereka.

Ini adalah kerana malam sudah tiba, dan kita masih perlu makan malam dan bersedia sebelum menyertai malam salsa.

Ia akan berlaku di sebuah bar di bandar, dan merupakan cara yang baik untuk menamatkan tinggal di Vegas dengan rasa parti.

Terima kasih kepada kawan saya untuk mengosongkan saya dan membuat saya tetap hebat!

Soalan Yang Sering Ditanya

Apa tarikan dan aktiviti semulajadi yang dapat dilalui oleh pelawat semasa lawatan sehari di Valley of Fire State Park, dan apa yang menjadikannya lawatan yang berbaloi dari Las Vegas?
Pengunjung boleh menikmati hiking, melihat petroglif kuno, dan memotret formasi batu merah yang menakjubkan di taman itu. Kedekatannya dengan Las Vegas menjadikannya melarikan diri ke alam semula jadi.

Michel Pinson
Mengenai Pengarang - Michel Pinson
Michel Pinson adalah peminat perjalanan dan pencipta kandungan. Menggabungkan keghairahan untuk pendidikan dan penerokaan, beliau adalah untuk berkongsi pengetahuan dan memberi inspirasi kepada orang lain melalui kandungan pendidikan yang menawan. Membawa dunia lebih dekat bersama dengan memperkasakan individu dengan kepakaran global dan rasa bersemangat.