Sekiranya Anda Pergi Untuk Lawatan Atv Cusco Quading Dalam 1 Hari? Ya!

Aktiviti lain yang menyeronokkan untuk melakukan di Cusco sebagai lawatan sehari mengalir di lembah suci, pengalaman hebat! Saya telah menempahnya untuk hari ke-5 saya di Cusco, setengah hari anda di quadrimotos sekitar Cuzco dan lembah suci yang berdekatan.

Quad bike ATV tour Cusco

Saya mengambil lawatan petang, kerana saya tidak mahu bangun awal hari selepas lawatan Machu Picchu, yang berakhir pada pukul 11 ​​malam.

Pengembaraan ATV Cusco pada roda

Pengambilan hotel pada pukul 1.30 petang adalah pada masa seperti yang dirancang, dan saya adalah yang terakhir untuk memasuki bas mini. Kami akan menjadi 8 peserta, 3 pasangan, lelaki lain, dan saya sendiri.

Cusco: Dapatkan aktiviti tempatan

Setelah perjalanan satu jam ke lokasi di Urubamba, cuaca semakin sejuk. Saya gembira kerana mengambil sweater saya.

Kami bermula dengan menandatangani pelepasan undang-undang, sekiranya berlaku kemalangan, dan mendapat arahan sebelum memulakan.

Kami diberikan kira-kira 15 minit untuk berlatih di lapangan yang berdekatan, memandu di sekeliling sebidang tanah kecil, dan membiasakan diri dengan mesin dan menukar gear.

Quad biking Cusco

Tiba-tiba, sudah waktunya untuk pergi!

Kami berbaris di sebelah kem bas, dan apabila semua orang bersedia, kami pergi ke jalan.

Bermula perlahan di jalan-jalan tanah, kita cepat naik ke tempat kedua, kemudian ketiga, kemudian perlengkapan keempat, dan mula merasakan kelajuan - dan angin, harus menurunkan bezel helm, kerana angin membawa kehilangan debu di dalam topi keledar.

Setelah menaiki setengah jam yang padat, kami berhenti di tengah-tengah jalan raya, turun quadrimotos kami, dan mengagumi pandangan itu. Luar biasa. Seluruh Andes Cordillera kelihatannya tepat di hadapan kita, dengan puncak salju dan puncak-puncak mendung.

Quad bike Moray

Kerugian singkat, kami kembali ke basikal quad kami, untuk setengah jam lagi atau perjalanan yang menyeronokkan dan petualangan dari jalan yang dipukul, di tepi jalan tanah, sehingga kami sampai ke Quad berbasikal Moray, lawatan pertama hari itu, sebahagian dari suci lembah Inca, sesetengah teres Incan.

Ia perlu membayar S / 70 (21 $ / 18 €) untuk memasuki tapak ini, untuk masuk dua hari termasuk runtuhan Inca suci lain, yang akan saya lawati sehari selepas lawatan hari lagi.

Beberapa ahli kumpulan memutuskan untuk tidak menyertai lawatan itu, dan menunggu kami di pintu masuk.

Pergi ke sana, panduan memberikan penjelasan tentang teres ini, yang boleh menyebabkan kemurungan hingga 15 ° C di bahagian bawah untuk yang terbesar di antara mereka, setiap peringkat dapat mengurangkan suhu dengan 1 ° C - mereka mungkin digunakan untuk menyimpan makanan, seperti peti sejuk semulajadi, tetapi tiada siapa tahu pasti.

Satu-satunya perkara yang pasti ialah pembinaan ini cukup menarik, tanpa mengira penggunaannya, didakwa atau disahkan.

Itulah untuk bahagian lembah suci ATV.

Rusa Inca Moray

Lawatan ATV Cusco Peru

Masa untuk kembali ke petualangan basikal ATV kami, dan kali ini akan lebih pantas!

Kami mencapai gear perlombongan kelima, dan lebih sensasi, dengan jalan naik sedikit ke atas dan ke bawah, melalui sebuah kampung, mengambil alih kereta, dan berhenti di tengah-tengah ternakan yang melintas di jalan.

Masa yang sangat baik yang kita semua sangat menikmati, cuaca sebenarnya agak baik meskipun angin kuat.

Kami berjaya pada beberapa titik untuk mengambil basikal quad sehingga lebih dari 40kmh, yang cukup mengagumkan untuk pemasa pertama seperti saya.

Secara umum, kami memberi perhatian untuk menunggu antara satu sama lain dan tidak kehilangan sesiapa pun.

Waktu jam memandu quad itu mengagumkan, pada satu ketika walaupun memandu di kolam kecil, terserempak sedikit.

Tidak pernah membuat persaingan, tiada siapa yang mengambil alih orang lain, hanya menikmati perjalanan yang menyenangkan dengan pemandangan indah di sekeliling.

Selepas gilirannya, kumpulan itu berhenti, dan panduan memberitahu kami bahawa bahagian seterusnya adalah dengan kereta.

Minyak garam Maras menguap

Kami dengan cepat memahami mengapa kami tidak pergi dengan quadrimotos, kerana laluan sempit naik dan turun gunung sudah cukup berbahaya di dalam bas mini.

Panduan ini menjelaskan asal usul lombong garam ini, yang telah digunakan oleh Inca, dan mampu menghasilkan banyak garam, semuanya berasal dari sumber gunung yang sempit.

Lombong garam dimiliki dan dikongsi oleh beberapa keluarga di Maras, dan tiada pekerja dibenarkan jika tidak dilahirkan dan dibesarkan di kampung itu.

Mereka berkembang secara kerap, dan ribuan kolam garam digunakan untuk menghasilkan garam dengan penyejatan air mudah dari air masin.

Kami diberikan 15 minit untuk bersiar-siar, mengambil gambar, selepas apa yang kami mempunyai rasa coklat coklat yang asin, coklat yang diasinkan dengan garam tempatan tentu saja, dan boleh membeli cenderahati jika kami mahu.

Selepas rehat ini, kami kembali ke bas mini, yang membawa kami kembali ke basikal quad, untuk bahagian terakhir perjalanan menunggang basikal kami.

Lombong garam Maras

Quad bersepeda perjalanan lembah suci

Malam itu telah jatuh ke atas kami, dan kami bermula dengan bergegas kembali ke pangkalan bas, sehingga ia benar-benar menjadi gelap dan kami hampir tidak dapat melihat apa-apa lebih daripada lampu sepeda quad lain.

Pada ketika itu, kami pergi sedikit lebih perlahan, untuk mencapai destinasi terakhir kami dengan selamat, di mana kami pulang ke rumah sedang menunggu kami.

Harga basikal ATV Cuzco

Memesan dengan agensi pelancongan Bloody Bueno Peru, yang saya dengar tentang  lawatan berjalan kaki   Cusco, dan sebenarnya mempunyai harga yang lebih baik daripada agensi pelancongan lain di bandar, harga perjalanan setengah hari dengan pickup hotel adalah S / 100 (30 $ / 26 €).

Ia tidak termasuk pintu masuk ke teres Moray Inca, yang berharga S / 70 (21 $ / 18 €), sah selama dua hari dan boleh digunakan dengan lawatan hari Sacred Valley, atau S / 130 (39 $ / 34 €) selama 10 hari .

Berlepas adalah pada pukul 8 pagi atau pada pukul 1 petang.

Laman web Bloody Bueno Peru
Lawatan Peru percuma

Pengembaraan ATV Cusco pada roda adalah cara yang baik untuk mempelajari lebih lanjut tentang sejarah Inca, melawat, mempunyai beberapa sensasi yang melampau, dan menikmati alam dan cuaca yang baik.

Semua itu dengan harga yang luar biasa, kerana pengembaraan ATV Cusco pada roda hanya berharga 30 $ AS seorang, yang cukup murah untuk aktiviti setengah hari termasuk lawatan beberapa tempat tempatan.

Pengembaraan ATV Cusco pada roda

Soalan Yang Sering Ditanya

Apa yang membuat lawatan ATV di Cusco sebagai pilihan yang menarik untuk pelawat, dan jenis medan dan pemandangan yang boleh dijangkakan?
Lawatan ATV di Cusco merayu untuk gabungan pengembaraan dan penerokaan yang indah. Peserta boleh mengharapkan untuk menavigasi pelbagai medan, dari laluan luar bandar ke landskap pergunungan, yang menawarkan pemandangan yang unik di rantau Cusco dan cara yang menyeronokkan, menggembirakan untuk diterokai.

Michel Pinson
Mengenai Pengarang - Michel Pinson
Michel Pinson adalah peminat perjalanan dan pencipta kandungan. Menggabungkan keghairahan untuk pendidikan dan penerokaan, beliau adalah untuk berkongsi pengetahuan dan memberi inspirasi kepada orang lain melalui kandungan pendidikan yang menawan. Membawa dunia lebih dekat bersama dengan memperkasakan individu dengan kepakaran global dan rasa bersemangat.