Bagaimana perjalanan Pantai ke pulau Taboga, Panama?

Selepas beberapa hari di Panama, betul-betul di sebelah lautan, dengan pemandangan bilik hotel di Pasifik, akhirnya tiba di pantai.

Calypso feri Taboga Panama

Saya memilih hotel saya, Radisson Panama Canal, sebahagiannya kerana walaupun lokasinya yang jauh dari pusat, ia betul-betul bersebelahan dengan dermaga kelab kapal layar Balboa, yang menawarkan feri ke beberapa pulau, seperti ekspres Taboga.

Setelah bertanya pada hari sebelum resepsi bagaimana ia berfungsi, saya bangun dan pergi ke tempat yang saya sepatutnya membeli tiket.

Bandingkan harga terusan Radisson Panama
Panama: Dapatkan aktiviti tempatan

Kejutan pertama, berikutan tanda-tanda, dan tiba di pejabat tertutup, beberapa pekerja tempatan yang menunggu berhampiran untuk memulakan hari mereka memberitahu saya bahawa tempat itu ditutup, dan ia berpindah ke pulau Flamenco, yang terletak di pulau buatan di akhir Pantai Panama, jalan yang dibina dengan batu yang diekstrak dari terusan Panama Panama.

Tiada masalah, sekitar 7:45 pagi, dan mengikut jadual dalam talian, tablogaexpress Calypso berlepas pada jam 8:30 pagi.

Kerana sekitar 13 km berjalan kaki, yang telah saya lakukan pada hari Khamis seminggu sebelum semasa Biomuseo saya yang direka oleh Frank Gehry melawat dan berjalan dari Amador Causeway ke Panama Bay, dan mengambil masa 2 jam, saya memutuskan untuk memesan Uber, yang kosnya saya 2,66 $ US.

Ferry Taboga

Saya tiba lebih dari pada masa untuk feri Taboga, dan memahami apabila tiba bahawa terdapat dua daripada mereka.

Melihat di internet, saya melihat hanya satu yang cepat, Taboga melancarkan feri cepat, yang mengambil masa 30minutes dan berlari beberapa kali sehari, untuk perjalanan $ 20 bulat, dan berlepas dari pulau Flamenco di belakang bebas cukai.

feri ekspres Taboga

Tetapi pemandu Uber saya, terima kasih kepadanya, menurunkan saya ke Punta Culebra, yang mempunyai satu lagi feri yang mengambil masa satu jam untuk mendapatkan pulau ini, untuk setengah harga, perjalanan $ 10 pusingan, yang sangat banyak!

Seperti yang saya tidak tergesa-gesa, dan sebenarnya sudah siap ulasan yang tidak baik untuk perjalanan sehari ke Taboga, terutamanya mengatakan bahawa ia membosankan dan hari penuh ada terlalu banyak, saya cukup gembira untuk menyelamatkan beberapa dolar.

Calypso feri Taboga Panama halaman Facebook

Selepas membeli tiket saya, saya mendapat kopi di kedai berhampiran, bersama sebotol air, kerana saya perasan bahawa saya terlupa untuk mengambil satu dari bilik hotel saya. Gabungan mereka membiayai saya $ 2, dan saya minum kopi sambil mengambil beberapa gambar persekitaran, yang mempunyai kira-kira 30 minit lebih untuk menunggu sebelum keberangkatan.

Kira-kira 30 orang lain juga menunggu feri, kebanyakannya kumpulan besar, 5 atau 6 orang, dan kebanyakan mereka membawa penyejuk besar dengan mereka, yang mereka gunakan dengan ais dan minuman yang dibeli di kedai kecil ini.

Baiklah, masuk akal, kerana harga biasanya lebih tinggi di pulau-pulau, jika ada apa-apa yang ada.

Jadual Feri Taboga dan info

Calypso Taboga

Masa berlepas untuk feri kami, yang dipanggil Calypso Princess, yang sudah tentu bermula dengan cek tiket.

Tetapi, di atas itu, dua tentera dari tentera Panamania memeriksa dokumen pengenalan kami, paspor untuk orang asing seperti saya, dan kad pengenalan untuk penduduk setempat.

Bukan masalah besar, tetapi sepertinya agak pelik untuk bot tempatan pergi ke pulau tempatan ... adakah mereka takut kita melintasi Pasifik untuk melarikan diri dari negara mereka (hampir bebas cukai)?

Saya dapati kerusi yang bagus di dek atas bot, di belakang, dengan apa yang akan menjadi pemandangan indah di kaki langit Panama City.

Perjalanan dengan feri  Pulau Taboga   agak bagus, dengan pemandangan indah di sepanjang langit, kerana pulau itu tidak begitu jauh.

Mendapatkan sedikit dari pintu masuk terusan Panama, kami mula lulus antara semua bot kargo yang menunggu gilirannya untuk menyeberang kanal, pengalaman yang sangat unik dan indah.

Terdapat banyak daripada mereka! Semakin banyak kita lulus, semakin kelihatan seperti kita dapat melihat sekeliling.

Isla Taboga

Tiba di pulau Taboga, kita dapat melihat bagaimana airnya bersih, berbanding dengan bandar Panama, yang pada asasnya tidak mempunyai pantai pasir yang bagus.

Ia kelihatan cantik, dan pulau itu nampaknya jauh lebih besar daripada realiti daripada apa yang kelihatan di Peta Google.

Docking di dermaga, kita semua keluar, dan beberapa orang menyerahkan selendang untuk restoran di bandar. Walau bagaimanapun, tidak ada yang menekan seperti yang terdapat pada beberapa resort pantai yang lain, dan orang-orang cantik.

Saya bertanya sesetengah penduduk tempatan tentang mendapatkan snorkeling gear, dan mereka mengarahkan saya ke pantai utama, melewati hotel spa istana Taboga di mana semua orang akan menuju ke sana.

Hotel spa istana Taboga

Dalam perjalanan, saya bertanya lagi kepada pekerja lain tentang kemungkinan snorkeling, dan mendapatkan jawapan yang sama, sampai ke pantai utama - yang saya lakukan.

Tiba di pantai, semua pelancong lain semakin selesa, menyewa payung untuk $ 5 dan kerusi dek untuk $ 5 juga.

Masih tidak dapat melihat apa-apa snorkeling di sekitar, saya terus berjalan di jalan, yang akan mengelilingi pulau itu.

Mendapatkan sedikit di atas pulau itu, pandangan itu mula menjadi lebih cantik, dan saya berhenti untuk mengambil beberapa gambar di tengah-tengah beberapa kampung kecil, atau rumah pelancong yang paling mungkin, mungkin bukan sebuah kampung bebas.

Isla Taboga Panama

Selepas kampung, saya berakhir di sejenis hutan, dan laluannya hilang dalam tumbuh-tumbuhan.

Saya mula tertanya-tanya apakah saya perlu kembali atau terus mencari peralatan snorkeling?

Seperti yang saya dengar bunyi bising daun bergerak, dan tidak dapat melihat apa yang tersembunyi di belakang, saya memutuskan untuk kembali, kemungkinan besar tidak ada lagi.

Kembali ke pantai, semua orang lain yang tiba bersama saya telah mengambil tempat di bawah beberapa payung, dan penjual kini mempunyai masa untuk saya.

Saya bertanya kepadanya tentang snorkeling, dan dia membawa saya ke tempat, yang saya lulus, tetapi tidak dapat melihat, kerana ia adalah dekat. Penjual membantu saya mencari pekerja gerai ini.

Beliau memberitahu saya bahawa saya boleh menyewa gear snorkeling selama $ 5 sepanjang hari, atau boleh mendapatkan tur snorkeling di karang untuk $ 25, yang saya setuju.

Beliau memberitahu saya dia tidak melakukan lawatan itu, akan pergi untuk melihat jika ia tersedia, dan datang untuk mencari saya di pantai apabila dia akan mendapat jawapannya.

Baik ... Saya tidak pernah dengar dari dia lagi =)

Taboga island Panama

Walau bagaimanapun, dalam perjalanan kembali ke pantai, saya mula menjadi haus, dan berhenti di gerai, di mana saya mendapat bir tempatan untuk $ 1.5. Bir asing menjual untuk $ 2.5, dan koktel untuk $ 5.

Ia sedikit lebih daripada di tanah besar, tetapi sebenarnya tidak mahal gila.

Saya mengambil bir saya ke pantai, menyewa payung, dan meletakkan tuala saya.

Berenang di lautan Pasifik, airnya cantik, sangat telus, dan suhunya sempurna.

Tidak sejuk, tidak panas, ia mesti sangat dekat dengan suhu luar yang kira-kira 30 ° C.

Setelah berenang, tiba-tiba masa untuk mendapatkan bir lain!

Sesetengah kumpulan di sekeliling memainkan muzik pada apa yang mesti menjadi pembesar suara Bluetooth, dan terdapat suasana yang hebat di pantai, setiap orang menjadi ramah dan kelihatan gembira.

Isla de Taboga

Sekumpulan gadis duduk di sebelah saya. Pada satu ketika, mereka mula menari, dan salah seorang daripada mereka meminta saya untuk menyertai, yang saya lakukan.

Wanita 7 memberitahu saya mereka berasal dari Colombia, dari bandar-bandar yang berbeza: Pereira, Cartagena, dan Baranquilla.

Mereka juga bekerja di restoran Yunani yang sama, yang saya berjanji untuk melawat keesokan harinya, dan hari Isnin ada hanya hari dalam seminggu.

Ramah dan lucu, kami akhirnya bercakap sepanjang hari, bermain bola sepak pantai, menikmati air suam, minum minuman, dan berkongsi makan tengah hari.

Mereka tiba dengan sejuk yang disumbat dengan Smirnoff ICE maracuja (buah semangat), dan mereka menawarkan saya minuman selepas saya kehabisan bir.

Sangat bagus daripada mereka, mereka semua sangat manis. Kami bercakap kebanyakan dalam bahasa Sepanyol, tidak pasti jika mereka memahami saya banyak, tetapi saya sangat senang mempunyai peluang untuk mengamalkan kemahiran bahasa saya dalam syarikat yang bagus.

Sekitar jam 2 petang, mereka memutuskan mereka lapar. Saya tidak terutamanya, tetapi saya yakin untuk menyertai mereka untuk memesan makanan di restoran berdekatan.

Selepas membandingkan dua restoran, kami memilih restoran pemandangan laut, dan saya memesan corvina, ikan tempatan ini dari sisi Pasifik Amerika Latin, disertai dengan patakon (juga dipanggil tostones, hirisan pisang goreng), salad kecil, dan beberapa sos yang enak.

Untuk $ 15, ia adalah tawaran yang baik. Restoran ini mempunyai pemandangan yang menakjubkan di teluk, dan meminta kami menunggu 15 minit untuk mendapatkan pesanan kami, dalam jumlah sebanyak 8 kali.

Apabila mendapat mereka, kami berjalan kembali ke kerusi dek kami, dan makan di pantai.

Saya tidak boleh makan tanpa sos, menjadi peminat besar sos tomato, dan sos ikan ini tidak banyak yang saya rasa. Walau bagaimanapun, ia cukup baik, dan makan tengah hari ini dengan rakan-rakan baru dan pemandangan luar biasa terasa hebat.

Selepas itu, kami menyedari kami hanya tinggal satu jam sebelum feri pulang ke rumah. Ada di antara kita, termasuk saya, memutuskan untuk berenang terakhir, sementara yang lain sudah mula kering di bawah matahari yang sangat bagus.

Masa untuk kembali ke feri!

Feri Isla Taboga

Kami adalah antara yang terakhir untuk menaiki feri, sebelum berlepas. Perjalanan kembali ke tanah besar di atas kapal Calypso mempunyai beberapa pergolakan kecil, tetapi tidak ada yang besar, dan seolah-olah melewati ...

Kembali ke CauseWay Panama di pulau tiruan, kami akan menunggu bersama para wanita untuk bas kembali ke bandar.

Salah seorang gadis menyeberang jalan untuk membeli ais dicukur untuk semua orang, yang sangat bagus baginya, saya termasuk, mengejutkan saya.

Orang ramai begitu baik di Panama! Penduduk setempat sebagai penduduk asing.

Semasa menunggu kami bertemu seorang lelaki yang juga menunggu bas, dan juga dari Colombia, dari Baranquilla, bandar yang sama dengan beberapa gadis dalam kumpulan.

Perhentian bas tidak mempunyai petunjuk sama sekali: tiada jadual, tiada laluan, tidak ada apa-apa, jadi kita hanya boleh tunggu dan lihat.

Sesetengah orang juga menunggu bas yang tidak sabar dan mengambil teksi dan bukannya menunggu bas seterusnya.

Setelah apa yang nampaknya menunggu yang tidak dapat dijawab, hampir satu jam, sebuah bas akhirnya tiba.

Kami masuk, dan salah seorang gadis menawarkan saya kadnya untuk masuk ke dalam bas. Bas itu ada di dalam tiang putar, dan hanya boleh dimasukkan dengan kad ... yang bermaksud bahawa saya tidak dapat masuk tanpa membantu gadis-gadis.

Selepas mendapat tempat duduk, saya bertanya kepada mereka yang saya berhutang $ 25, dan mereka memberitahu saya untuk tidak risau.

Sementara itu, malam itu telah jatuh ke bandar, bersama-sama dengan ribut di Panama City, bahawa kita boleh merasa jauh dari jauh, kita tidak dapat melihat banyak dari bahagian dalam bas.

Berhampiran hentian saya, para wanita meminta bas untuk berhenti untuk saya, dan saya boleh kembali ke hotel saya, letih tetapi gembira selepas hari pantai yang mengagumkan dengan mesyuarat besar orang yang murah hati.

Akan melakukan yang terbaik untuk melawat mereka dan menawarkan mereka minuman masa depan!

Belanjawan untuk hari di Isla Taboga Panama

• Uber dari hotel ke dermaga $ 2.67 (2.33 €),
  • Botol air dan kopi $ 2.5 (2.2 €),
  • Harga tiket  Feri Taboga   $ 10 (8.7 €),
  • Satu bir di  Pulau Taboga   $ 1.5 (1.3 €),
  • Mengambil makan tengah hari $ 15 (13 €),
  • Bas pulang ke rumah $ .25 (21.8 €),

Jumlah untuk hari kira-kira 60 $ AS, atau kira-kira 50 €.

Bandingkan harga terusan Radisson Panama
Hotel pulau Taboga
Jadual Feri Taboga dan info
Calypso feri Taboga Panama halaman Facebook
feri ekspres Taboga
Maklumat feri Taboga

Di manakah pulau Taboga di Panama?

Pulau Taboga Bagaimana hendak ke sana?  Pulau Taboga   terletak di selatan kota Panama, dan satu-satunya cara untuk mengakses adalah dengan bot.

Cara terbaik untuk pergi ke  Pulau Taboga   dari bandar Panama adalah pergi ke hujung Amador Causeway, dan, dari sana, hanya mengambil Taboga Ferry untuk perjalanan AS $ 20.

Harga Feri Taboga: 20 $ US dengan  Feri Taboga   yang ekspres yang mengambil masa setengah jam, atau US $ 10 dengan bot standard yang mengambil masa satu jam untuk sampai ke pulau Taboga.

Maklumat pulau Taboga

Hotel di pulau Taboga Panama

Lihat di bawah senarai hotel yang terdapat di pulau Taboga:

Terdapat 9 hotel di pulau Taboga, Panama, yang mungkin tidak terdengar seperti banyak, tetapi ingatlah bahawa pulau itu agak kecil!

Soalan Yang Sering Ditanya

Apa yang boleh diharapkan oleh pelawat dari perjalanan hari ke Pulau Taboga, dan apakah kemuncak destinasi ini?
Pengunjung ke Pulau Taboga boleh mengharapkan pantai berpasir yang indah, suasana santai, dan peluang untuk berenang dan berjemur. Sorotan termasuk sejarah kaya pulau, kampung yang indah, dan pemandangan panorama dari titik -titik yang lebih tinggi di pulau itu.

Michel Pinson
Mengenai Pengarang - Michel Pinson
Michel Pinson adalah peminat perjalanan dan pencipta kandungan. Menggabungkan keghairahan untuk pendidikan dan penerokaan, beliau adalah untuk berkongsi pengetahuan dan memberi inspirasi kepada orang lain melalui kandungan pendidikan yang menawan. Membawa dunia lebih dekat bersama dengan memperkasakan individu dengan kepakaran global dan rasa bersemangat.