Isla Del Encanto, Cartagena: Perjalanan 1 hari dipermudah

Berada di Cartagena de Indias selama beberapa hari, dan menikmati pantai-pantai di sekitar, sudah waktunya untuk pergi sedikit keluar dari bandar untuk perjalanan sehari di pantai yang bagus.

Perjalanan sehari dari Cartagena

Kami meminta rakan kami dari Discover Cartagena apa yang menjadi perkara terbaik untuk dilakukan, dan akhirnya memutuskan untuk mengadakan perjalanan hari Isla Del Encanto, semuanya dianjurkan oleh Discover Cartagena. Ia adalah sebuah hotel yang bagus dengan kolam renang di laut Caribbean di Isla Baru Cartagena, yang merupakan semenanjung betul-betul di sebelah Cartagena, boleh diakses dengan bot.

Harga untuk perjalanan sehari, untuk 2 orang dewasa dan kanak-kanak berumur 1 6 tahun, adalah 450 000 COP, ditambah 50 000 cukai maritim COP, untuk sejumlah 500 000 COP (kira-kira 167 $ AS atau 142 €).

Cartagena, Colombia: Dapatkan aktiviti tempatan

Hari mulai sangat mudah, dengan bas yang datang menjemput kami terus di hotel, sangat mudah. Kami diberitahu ia akan tiba antara 8:20 dan 8:30 pagi. Kami sedang menunggu di lobi hotel dari 8:20, dan Suzy, pemandu kami untuk hari itu, tiba dengan senyuman besar sekitar 8:35 pagi.

Kami adalah penumpang terakhir yang dijemput, dan menuju terus ke pelabuhan Cartagena, yang terletak di pusat bandar untuk penumpang swasta.

Bot dari Cartagena

Hanya mempunyai cukup masa untuk membeli sebotol 1.5 liter air untuk 5000 COP (1.67 $ US atau 1.42 $) di penjual jalan sambil menunggu bot, sudah tiba masanya untuk naik!

Perjalanan itu bermula dengan nasihat keselamatan dari pemandu pelancong, di mana bot itu berkelajuan rendah untuk membolehkan kita mendengar apa yang dia jelaskan, semuanya dalam bahasa Sepanyol - ia kelihatan seperti saya adalah satu-satunya pembesar Sepanyol asli di atas bot. Kejutan yang bagus, adalah mungkin untuk membeli bir di atas bot, juga untuk 5000COP, yang merupakan harga yang boleh diterima.

Selepas penjelasannya, bot itu mula sedikit lebih cepat sementara masih di teluk Cartagena yang indah, di mana kita dapat menikmati pemandangan yang indah.

Bagaimana hendak pergi dari Cartagena ke Baru

Setelah meninggalkan teluk, bot dapat mencapai kelajuan maksimum, untuk perjalanan paling satu jam ke destinasi akhir kami. Separuh kedua perjalanan itu membuat kami sangat basah, seperti angin kencang yang dibuat untuk ombak besar yang menghancurkan bot.

Tiba dekat dengan hotel, kami meletak kereta di belakang, di sebelah bakau - bot mungkin tidak dapat meletak di hadapan hotel kerana ombak yang kuat.

Kami diberitahu berjalan kaki selama 10 minit akan membawa kami ke hotel, tetapi ia menjadi lebih seperti 20 minit berjalan kaki, kemungkinan besar kerana kami sering berhenti untuk mengambil gambar persekitaran, pokok kelapa, kuda liar, dan tumbuh-tumbuhan yang indah, yang melambatkan kumpulan itu.

Hotel Isla Del Encanto Baru

Tiba di hotel Isla Del Encanto Baru, ia kelihatan cantik! Panduan kami menjelaskan kepada kami rancangan hari itu, yang pada dasarnya bermesyuarat pada pukul 3 petang untuk perahu itu, dan secara percuma untuk makan siang lebih kurang jika kami mahu, serta peluang untuk mendaftar untuk lawatan tambahan, snorkeling untuk 45000 COP atau oceanario untuk 60000 COP. Saya mengambil tur snorkeling =)

Hotel Isla Del Encanto Baru pulau

Memandang ke sekeliling, hotel kelihatan cantik. Tiga kolam renang luaran, termasuk satu untuk kanak-kanak, pantai yang besar di laut Caribbean, dan banyak banglo yang membentuk bilik hotel.

Selepas masa yang singkat untuk meninggalkan beg saya di sebelah kolam renang, sudah tiba masanya untuk menyertai kumpulan snorkerling.

Mendapatkan gear, yang terdiri daripada satu topeng dengan tuba dan dua sirip, saya mula berkenalan dengan dua orang lelaki, yang memberitahu saya mereka dari New York, Amerika Syarikat. Selepas beberapa persembahan pendek, sudah tiba masanya untuk berjalan kembali ke bot dan hop!

Isla Cholon Cartagena

Masuk ke dalam bot, kami mempunyai perjalanan sekitar 30 minit ke lokasi snorkeling, tepat di sebelah Isla Cholon, tempat perahu. Banyak bot ditempatkan di sana, kebanyakannya penuh dengan orang-orang parti yang sepertinya tidak ada untuk snorkeling.

Beberapa bot hanya mempunyai anak-anak perempuan di atas kapal, kemungkinan besar untuk parti hen. Dan sebahagian besar bot yang lain terlalu jauh dari kami untuk melihat apa yang sedang berlaku, tetapi kami dapat mendengar muzik!

Selepas beberapa penjelasan singkat untuk pemula, sudah tiba masanya untuk melompat di dalam air! Sama seperti di Cartagena, air mempunyai suhu ideal, kemungkinan besar sangat dekat dengan suhu luar, kira-kira 32 ° C, kerana ia tidak merasakan apa-apa yang berbeza di dalam air daripada di luar, tidak perlu membiasakannya.

Snorkeling di Pulau Rosario

Kami bermula di kawasan batu karang mati, kira-kira 1.5 meter dalam, menjadikannya lebih mudah untuk digunakan untuk peralatan di dalam air.

Selepas kira-kira 5 minit bermain di air cetek, kami mulai sedikit lagi, dan dapat melihat lebih banyak perkara yang menarik di dalam air.

Dari karang yang indah ke ikan, dan orang lain dari kumpulan yang bermain-main, itu adalah pemandangan yang indah.

Laut Caribbean sangat mengagumkan, dengan air yang jernih di mana kita boleh melihat sekitar 10 hingga 15 meter jauhnya.

Kami mempunyai kira-kira satu jam di dalam air, yang cukup dapat diterima untuk harga, perlahan-lahan pergi dari titik keberangkatan kami ke kedatangan, di mana bot sedang menunggu kami.

Kemudian, perjalanan kembali mengambil masa kira-kira 30 minit, di mana saya mempunyai lebih banyak masa untuk berbincang dengan rakan-rakan Amerika yang baru, yang mana kami memutuskan untuk bertukar-tukar kenalan kemudian, dan bertemu hari selepas makan malam.

Isla de Baru

Tiba di hotel sekitar pukul 2 petang, sudah tiba masanya untuk menikmati bufet yang termasuk dalam harga. Ia terdiri daripada ikan, daging, salad, nasi, pasta, buah-buahan untuk pencuci mulut, dan minuman percuma, yang boleh menjadi air, 7 atau jus. Makanannya sangat lazat, dan plat penuh saya menjadi kosong hanya dalam beberapa minit!

Saya kemudian pergi menikmati kolam dengan kawan saya dan anak perempuannya selama kira-kira satu jam, termasuk sesi foto. Angin yang kuat pada awal petang perlahan-lahan haus, dan memudar pada akhir jam.

Sebelum memasuki kolam renang, saya mendengar orang yang bercakap bahasa lain yang bahasa Sepanyol atau bahasa Inggeris, yang jarang berlaku di sekitar sana. Lebih dekat, saya rasa saya mengenali beberapa perkataan. Memasuki kolam renang, saya bertanya kepada mereka adakah anda Poland? dalam bahasa Poland, dan ya mereka. Kami bertukar beberapa ayat, menjelaskan bahawa saya orang Perancis, tinggal di Warsaw, ibukota Poland dan bercakap bahasa Poland, dan mereka memberitahu saya bahawa mereka sedang bercuti, mereka adalah sekumpulan 4 kawan dari Wroclaw, bandar Poland yang hebat.

Selepas interval berbahasa Poland ini, sudah tiba masanya untuk bermain dengan anak-anak sahabat saya di kolam renang selama kira-kira satu jam. Kolam renang itu dipenuhi dengan air laut, tentu saja, yang membuat air gatal untuk mata, dan asin pada rasa. Walau bagaimanapun, suhu air suam sangat menyenangkan.

Pada jam 3 petang, sudah tiba masanya untuk dikemas, saya pergi untuk memeriksa kumpulan itu. Panduan itu pada mulanya mengatakan bahawa waktu berlepas akan dipertimbangkan semula berdasarkan keadaan cuaca, dan angin telah berhenti. Memeriksa dengan panduan lain, dia berkata berlepas pada jam 3:30 malam - hebat, 30 minit lagi untuk bermain di Isla Baru!

Pantai Cartagena di Isla de Baru

Mengambil kawan-kawan saya, kami memutuskan untuk menghabiskan masa yang tinggal di pantai.

Di sana, walaupun cuaca menjadi lebih tenang, ombak masih kuat, yang menjadikannya sangat menyenangkan tanpa pergi terlalu jauh ke dalam air.

Ketika kami menyedari kami mempunyai pasir yang tersangkut di mana-mana, dan terutama di rambut kami, sudah tiba masanya untuk dikemas untuk berlepas.

Tiba di bot, panduan itu sedang mencari kita. Apa, katanya 3 petang? Ya, tetapi panduan lain berkata 3:30. Nah, terlambat =)

Kami bukan orang yang terakhir untuk memulakannya. Dan dengan cepat memulakan perjalanan kami kembali.

Jalan belakang kelihatan lebih cepat, terutama kerana kita boleh sampai ke kelajuan pelayaran, tanpa penjelasan keselamatan - dan mungkin juga kerana kita begitu bosan dengan hari yang kita merasa tidur selepas beberapa minit di atas kapal.

Tiba di teluk Cartagena dan bangun, pandangan di kaki langit di hadapan matahari terbenam benar-benar menakjubkan.

Di pelabuhan, kami mengambil teksi ke hotel - harga di Cartagena ditetapkan untuk teksi, dan kos kami sebanyak 10000 COP untuk perjalanan pulang, kerana bus drop off tidak termasuk. Sudah tiba masanya untuk menikmati sekilas dari matahari terbenam dari bilik Ibis Cartagena Marbella kami dengan pemandangan laut.

Hotel Ibis Cartagena Marbella laman web

Harga lawatan pulau pulau Cartagena

Bagi 2 orang dewasa dan satu kanak-kanak, jumlah 580000 Peso Colombia, atau sekitar 193 $ AS, 164 €:

• Bas ke dermaga, dengan pemindahan bot, kemasukan hotel untuk hari ini, makan tengah hari bufet, dan pemindahan bot balik, 450000 COP (kira-kira 150 $ AS atau 127 €),
  • Cukai maritim, 50000 COP (17 $ AS atau 14 €),
  • Satu orang snorkeling excursion, 45000 COP (15 $ US atau 13 €),
  • Botol air 1.5liter, 5000 COP (1.7 $ AS atau 1.4 €),
  • 4 bir, masing-masing 5000 COP (1.7 $ AS atau 1.4 €),
  • Teksi kembali ke hotel, 10000 COP (3.4 $ AS atau 2.8 €).

Aktiviti dan hotel rahsia teratas di pulau Cartagena:

Oceanario Cartagena
pasadia Decameron Baru
Hotel Isla Rosario
Eco hotel Isla Del Sol
Hotel Isla Del Pirata

Ia juga mungkin untuk menginap di hotel Isla Del Encanto, yang merupakan salah sebuah hotel utama di pulau Baru.

Hotel  Isla Del Encanto   adalah tempat yang hebat untuk menghabiskan beberapa malam, tetapi kadar malam mungkin kelihatan mahal, pada lebih dari 300 $ AS malam. Walau bagaimanapun, pulau ini menakjubkan, dan ia adalah cara yang hebat untuk menghabiskan masa yang menakjubkan!

Hotel perjalanan  Isla Del Encanto   Cartagena juga mungkin, tanpa menginap malam. Tetapi sekali di sana, anda pasti tidak mahu pergi!

Soalan Yang Sering Ditanya

Apa yang menjadikan Isla del Encanto sebagai destinasi yang ideal untuk perjalanan sehari dari Cartagena, dan aktiviti dan pengalaman apa yang tersedia?
Isla del Encanto sangat sesuai untuk pantai yang indah, air yang jelas, dan persekitaran yang tenang, memberikan pelarian sempurna dari bandar. Aktiviti termasuk snorkeling, santai di pantai, dan meneroka keindahan semula jadi pulau itu.

Michel Pinson
Mengenai Pengarang - Michel Pinson
Michel Pinson adalah peminat perjalanan dan pencipta kandungan. Menggabungkan keghairahan untuk pendidikan dan penerokaan, beliau adalah untuk berkongsi pengetahuan dan memberi inspirasi kepada orang lain melalui kandungan pendidikan yang menawan. Membawa dunia lebih dekat bersama dengan memperkasakan individu dengan kepakaran global dan rasa bersemangat.